Subject: EIS tagasiside - Õigusakti eelnõu. E-veoselehe andmevahetusteenusega liidestamise toetus
From: "Kristiina Niilits" <[email-masked]>
To: <[email-masked]>
Cc: Tiina Kruusimägi, "Anu Sillandi" <[email-masked]>,Evelyn Hanna Kaljumäe <[email-masked]>
Date: Fri, 19 Jul 2024 17:02:52 +0300

Tere!

§3 lisada termin -  „kindlasummaline makse on kulude hüvitamise viis,
mille puhul makstakse toetust kulude tekkimist ja tasumist tõendamata ning
toetuse suurus määratakse toetuse taotluses esitatud eelarve alusel“. Seda
põhjusel, et antud termin on väljamakseks vajalik, aga ei ole RRF
üldmääruses kirjas.

§7 lõige 2 p 3 lisada – „sisseostetud teenus“. Seda põhjusel, et teenust
saab osta eelkõige teenuse osutajalt, eelnevad kulud on pigem enda
meeskonna kulud.

§9 lõige 2 tõsta toetus% 80, tulenevalt sektori eripärast, ilmselt tuleb
Kliimaministeeriumist sarnane ettepanek.

§ 10 lõige 2 punkt 1 võiks täpsustada, et maksukorralduse seaduses
sätestatud maksudeklaratsioonide esitamise kohustuse ja äriregistrile
majandusaasta aruannete esitamise kohustuse tuleb täita otsuse koostamise
ajal. See võimaldab taotlejal vajadusel puudused likvideerida. Sõnastus
võiks olla järgnev: „on nõuetekohaselt täitnud  otsuse koostamise ajaks
maksukorralduse seaduses sätestatud maksudeklaratsioonide esitamise
kohustuse ja äriregistrile majandusaasta aruannete esitamise kohustuse“.

§13 lõikest 1 eemaldada „Taotluseid menetletakse nende esitamise
järjekorras“.  Järjekorras menetlema ainult siis kui vahendid on lõppenud.
Enne seda ei ole see oluline, õigemini aeglustab just menetlust.

Eelneva asemel võiks lisada d §-i 13 lõige 5 „Hetkest, mil menetluses
olevate taotluste, mille kohta ei ole tehtud rahuldamise või rahuldamata
jätmise otsust, taotletav toetuse summa võrdsustub taotluste rahastamise
eelarve vaba jäägiga, peatab vahendusasutus taotluste vastuvõtmise ja
menetleb esitatud taotlusi nende esitamise järjekorras.“

§20 lõikesse 1 täiendada lauset „Toetust makstakse kindlasummalise
maksena, kui taotluse rahuldamise otsuses sätestatud projekti eesmärk ja
toetatava tegevus on ellu viidud ning lõpparuandes märgitud näitajad
saavutatud.“

§20 lõikesse 2 muuta sõna „kalendripäeva“ „tööpäevaks“. Sõnastus võiks
olla selline :“ Toetust makstakse kümne tööpäeva  jooksul lõpparuande
kinnitamisest.“

Lisan manustena eelnõu EIS-i kommentaaridega.

Kristiina Niilits

teenusejuht

toetuste osakond

EASi ja KredExi ühendasutus

+372 738 6009

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

EAS ja KredEx ühinesid. Ühendasutuse juriidiline nimi on Ettevõtluse ja
Innovatsiooni SA, kuid üleminekufaasis jätkub teenuste pakkumine KredExi
ja EASi kaubamärkide alt.

 <https://www.eas.ee/> www.eas.ee

 <https://www.kredex.ee/> www.kredex.ee

See elektronkiri võib sisaldada konfidentsiaalset informatsiooni. Kui
antud kiri ei ole suunatud Teile, siis selle avaldamine, kopeerimine,
levitamine või muul viisil kasutamine on rangelt keelatud ning võib olla
ebaseaduslik. Kui saite selle kirja ekslikult, palun teavitage sellest
koheselt kirja saatjat ning kustutage kiri oma süsteemidest.
  _____

This e-mail may contain confidential information. If you are not the
intended recipient you are hereby notified that any use, disclosure,
copying, distribution or taking any other action in reliance on the
contents of this information is strictly prohibited and may be unlawful.
If you received this e-mail in error, please contact the sender and delete
the material from your systems.